Administrator strony – PORADNIA DIETETYCZNA MACIEJ BOŃKOWSKI, ul. Markiewicza 34A/5 72-600 Świnoujście NIP 9860147440REGON321439470
RODO to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.
Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem: www.dietetykswinoujscie.pl
Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z polityką prywatności, w każdej chwili możesz skontaktować się z nami, wysyłając wiadomość na adres bonkowski.md@gmail.com
Skrócona wersja - najważniejsze informacje
Dbamy o Twoją prywatność, ale również o Twój czas. Dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie skróconą wersję najważniejszych zasad związanych z ochroną prywatności.
• Umawiając się na wizytę poprzez formularz kontaktowy, składając zamówienie, zapisując się do newslettera, składając reklamację, odstępując od umowy czy po prostu kontaktując się z nami, przekazujesz nam swoje dane osobowe, a my gwarantujemy Ci, że Twoje dane pozostaną poufne, bezpieczne i nie zostaną udostępnione jakimkolwiek podmiotom trzecim bez Twojej wyraźnej zgody.
• Powierzamy przetwarzanie danych osobowych tylko sprawdzonym i zaufanym podmiotom świadczącym usługi związane z przetwarzaniem danych osobowych.
• Korzystamy z narzędzi analitycznych Google Analytics, które zbierają informacje na temat Twoich odwiedzin strony, takie jak podstrony, które wyświetliłeś, czas, jaki spędziłeś na stronie czy przejścia pomiędzy poszczególnymi podstronami. W tym celu wykorzystywane są pliki cookies firmy Google LLC dotyczące usługi Google Analytics. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics będziemy mogli korzystać również z funkcji marketingowych, czy nie.
• Korzystamy z narzędzi remarketingowych Google AdWords. Wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC dotyczących usługi Google AdWords. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość zadecydowania, czy będziemy mogli w Twoim przypadku korzystać z Google AdWords, czy nie.
• Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram.
• Wykorzystujemy pliki cookies własne w celu prawidłowego działania strony.
Jeżeli powyższe informacje nie są dla Ciebie wystarczające, poniżej znajdziesz dalej idące szczegóły.
Dane osobowe
Administratorem Twoich danych osobowych w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych jest Maciej Bońkowski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą PORADNIA DIETETYCZNA MACIEJ BOŃKOWSKI, ul. Markiewicza 34A/5 72-600 ŚwinoujścieNIP 9860147440REGON321439470.Cele, podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych osobowych wskazane są odrębnie w stosunku do każdego celu przetwarzania danych (patrz: opis poszczególnych celów przetwarzania danych osobowych poniżej).
Uprawnienia. RODO przyznaje Ci następujące potencjalne uprawnienia związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych:
1. prawo dostępu do danych osobowych,
2. prawo do sprostowania danych osobowych,
3. prawo do usunięcia danych osobowych,
4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
5. prawo do wniesienia sprzeciwu co do przetwarzania danych osobowych,
6. prawo do przenoszenia danych,
7. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego,
8. prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli takową zgodę wyraziłeś.
Zasady związane z realizacją wskazanych uprawnień zostały opisane szczegółowo w art. 16 – 21 RODO. Zachęcamy do zapoznania się z tymi przepisami. Ze swojej strony uważamy za potrzebne wyjaśnić Ci, że wskazane powyżej uprawnienia nie są bezwzględne i nie będą przysługiwać Ci w stosunku do wszystkich czynności przetwarzania Twoich danych osobowych. Dla Twojej wygody dołożyliśmy starań, by w ramach opisu poszczególnych operacji przetwarzania danych osobowych wskazać na przysługujące Ci w ramach tych operacji uprawnienia.
Podkreślamy, że jedno z uprawnień wskazanych powyżej przysługuje Ci zawsze – jeżeli uznasz, że przy przetwarzaniu Twoich danych osobowych dopuściliśmy się naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, masz możliwość wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
W zakresie, w jakim Twoje dane przetwarzane są na podstawie zgody, możesz ją wycofać w dowolnym momencie, kontaktując się z Administratorem.
Masz prawo zgłoszenia sprzeciwu względem przetwarzania danych dla celów marketingowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w związku z uzasadnionym interesem Administratora, a także – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją Użytkownika – w innych przypadkach, gdy postawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora (np. w związku z realizacją celów analitycznych i statystycznych).
Zawsze możesz również zwrócić się do nas z żądaniem udostępnienia Ci informacji o tym, jakie dane na Twój temat posiadamy oraz w jakich celach je przetwarzamy. Wystarczy, że wyślesz wiadomość na adres bonkowski.md@gmail.com Dołożyliśmy jednak wszelkich starań, by interesujące Cię informacje zostały wyczerpująco przedstawione w niniejszej polityce prywatności. Podany powyżej adres e-mail możesz wykorzystać również w razie jakichkolwiek pytań związanych z przetwarzaniem Twoich danych osobowych.
Bezpieczeństwo. Gwarantujemy Ci poufność wszelkich przekazanych nam danych osobowych. Zapewniamy podjęcie wszelkich środków bezpieczeństwa i ochrony danych osobowych wymaganych przez przepisy o ochronie danych osobowych. Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
Przetwarzanie danych Użytkownika. Wszystkie podmioty, którym powierzamy przetwarzanie danych osobowych gwarantują stosowanie odpowiednich środków ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych wymaganych przez przepisy prawa. Z uwagi na korzystanie z usług Google, Twoje dane mogą być przekazywane do Stanów Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na amerykańskich serwerach. Nie obawiaj się, Google przystąpiło do programu PrivacyShield i w ten sposób gwarantuje odpowiedni poziom ochrony danych osobowych wymagany przez przepisy europejskie.
a). Przetwarzanie danych Użytkownika w ramach EOG
W ramach Serwisu, Twoje dane są przetwarzane przez podmioty współpracujące z Administratorem, które zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE zobowiązane są do przestrzegania analogicznych do zawartych w Polityce wysokich standardów prywatności.
b). Przetwarzanie danych Użytkownika poza EOG:
W związku z tym, że niektóre podmioty współpracujące z Administratorem mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako tzw. państwa trzecie. Administrator zapewnia, że podmioty zobowiązały się do zapewnienia odpowiedniej ochrony danych osobowych.
Dla Google Inc. Zbierane dane uniemożliwiają identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności narzędzia dostępne jest pod linkiem www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/. Ponadto korzystając z poniższego linku: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout istnieje możliwość wyłączenia aktywności mierzonej przez Google Analytics.
Dla Facebook Inc. Zbierane dane co do zasady uniemożliwiają
identyfikację konkretnej osoby, a więcej informacji o standardach prywatności
narzędzia dostępne jest pod linkiem https://developers.facebook.com/docs/privacy/
Tym samym powyższe firmy gwarantują przestrzeganie standardów w zakresie
ochrony danych osobowych, a korzystanie przez Administratora
z ich technologii przy przetwarzaniu danych osobowych jest zgodne z prawem.
Odbiorcy danych. W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych) oraz podmiotom powiązanym z Administratorem.
W przypadku uzyskania Twojej zgody, Twoje dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.
Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
Wykaz powierzeń. Powierzamy przetwarzanie danych osobowych następującym podmiotom:
1. Hostovita sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 40, 35-203 Rzeszów
2. Google LLC, 1600 AmphitheatreParkway, MountainView, CA 94043, USA – w celu korzystania z usług Google, w tym poczty e-mail oraz Google Analytics,
3. Osoby, które przy świadczeniu na moją rzecz usług związanych ze wsparciem technicznym strony internetowej mogą potencjalnie uzyskać dostęp do Twoich danych osobowych.
Cele i czynności przetwarzania
W związku z korzystaniem przez Ciebie z Serwisu, Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych usług. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania przez Ciebie z Serwisu.
Dane osobowe wszystkich Użytkowników korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies, formularza kontaktowego, formularzy zamówień, ankiet dietetycznych, komunikatorów internetowych i/lub telefonicznie), przetwarzane są przez Administratora:
i. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie, a obsługi zapytań Użytkownika, w przypadku świadczenia usług konsultacji dietetycznych może dochodzić do przetwarzania danych wrażliwych – zdrowotnych. Klient za każdym razem zostanie przed udostępnieniem danych wrażliwych poinformowany o tym – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);
ii. w celu świadczenia Usług Użytkownikom, w tym za pomocą formularza kontaktowego i formularza zamówienia, znajdującego się na stronie Serwisu, w szczególności w celu umówienia, potwierdzenia, przypomnienia, odwołania/przełożenia konsultacji dietetycznej, udostępnienia ankiety dietetycznej, udostępnienia planu żywieniowego/jadłospisu, artykułów, opracowań o tematyce prozdrowotnej, materiałów informacyjnych o świadczonych przed Administratora Usługach – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych podanych fakultatywnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO)
iii. w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;
iv. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw;
v. w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, które wynikają w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości, w szczególności wystawienia dokumentu księgowego (np. faktury, rachunku, noty) – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO)
Twoja aktywność w Serwisie, w tym Twoje dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane są przede wszystkim w celach związanych ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych, administracyjnych, na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa systemu informatycznego oraz zarządzania tym systemem, a także w celach analitycznych i statystycznych – w tym zakresie podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
Zakres przetwarzanych danych osobowych zależy z zasady od udzielonej przez Ciebie zgody, w szczególności są to takie dane jak: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, identyfikator w usłudze Skype, inne dane, które zostaną przez Ciebie udostępnione.
Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju
świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są
przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania
wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania
danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony
interes Administratora.
Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie
jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony
przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą
wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są
nieodwracalnie usuwane lub zanonimizowane.
a). Dane przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń (np. w postępowaniach windykacyjnych) są przetwarzane przez Administratora przez okres przedawnienia roszczeń, który wynika z przepisów kodeksu cywilnego.
b). Wszelkie dane przetwarzane na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych przetwarzane są przez 5 lat począwszy od końca roku kalendarzowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
c). W pozostałych przypadkach okres przetwarzania danych wynosi do 5 lat od ustania świadczenia Usług Użytkownikowi lub do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.
Zamówienia. Składając zamówienie musisz podać dane niezbędne do realizacji zamówienia, tj. imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres do dostawy, adres e-mail, numer telefonu. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia.
Dane przekazane nam w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu realizacji zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), uwzględnienia faktury w naszej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).Zamówienia są rejestrowane w naszej wewnętrznej bazie w celach archiwalnych i statystycznych.
Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach statystycznych. Pamiętaj również, że mamy obowiązek przechowywać faktury z Twoimi danymi osobowymi przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
W
przypadku danych o zamówieniach nie masz możliwości sprostowania tych danych po
realizacji zamówienia. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych
oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia
roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podobnie, nie możesz sprzeciwić się
przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach.
Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy możesz jednać
sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych w celach statystycznych,
jak również domagać się usunięcia Twoich danych z naszej bazy.
W stosunku do danych o zamówieniach przysługuje Ci również prawo do
przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.
Konsultacja online. Jeżeli chcesz skorzystać z konsultacji online, musisz skontaktować się z nami poprzez odpowiedni formularz zamówienia, w celu złożenia zamówienia, wypełnić ankietę dietetyczną, jak i dokonać niezbędną opłatę za usługę. Następnie w ustalonym terminie odbywa się konsultacja dietetyczna poprzez rozmowę telefoniczną Dane przekazane nam w związku z zamówieniem, przetwarzane są w celu realizacji zamówienia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), wystawienia faktury (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), uwzględnienia faktury w naszej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO) oraz w celach archiwalnych i statystycznych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Ponadto podstawą prawną ich przetwarzania jest również Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) wyrażona podczas składania zamówienia na konsultację online.
Dane przetwarzane są poprzez formularz kontaktowy znajdujący się w ramach systemu WordPress i przechowywane są na serwerze zapewnianym przez Hostovita Sp. z.o.o, oraz przetwarzane i przechowywane poprzez oprogramowanie Nuvero.pl, pocztę e-mail. Do realizacji zamówienia niezbędne jest przekazania danych niezbędnych do przeprowadzenia konsultacji i realizacji zamówienia, tj. m.in. imię i nazwisko, adres rozliczeniowy, adres do dostawy/adres e-mail, numer telefonu, dane zdrowotne i żywieniowe. Konieczne jest również dokonanie odpowiedniej opłaty jak i wyrażenie zgody na przetwarzanie danych. Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do złożenia zamówienia. .
Dane zawarte na fakturach będą przetwarzane do końca okresu, przez który przepisy prawa wymagają przechowywać dokumentację rachunkową. Ponadto, część danych może być również przetwarzana po upływie wskazanych wcześniej okresów przez czas prowadzenia przez nas działalności gospodarczej w celach archiwalnych, analitycznych i statystycznych opisanych bardziej szczegółowo powyżej w ramach wskazania na cele i podstawy przetwarzania danych.
Dane o zamówieniach będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Ponadto, po upływie tego terminu, dane nadal mogą być przez nas przetwarzane w celach statystycznych. Pamiętaj również, że mamy obowiązek przechowywać faktury z Twoimi danymi osobowymi przez okres 5 lat od końca roku podatkowego, w którym powstał obowiązek podatkowy.
W
przypadku danych o zamówieniach nie masz możliwości sprostowania tych danych po
realizacji zamówienia. Nie możesz również sprzeciwić się przetwarzaniu danych
oraz domagać się usunięcia danych do czasu upływu terminu przedawnienia
roszczeń z tytułu zawartej umowy. Podobnie, nie możesz sprzeciwić się
przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych zawartych w fakturach.
Po upływie terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy możesz jednać
sprzeciwić się przetwarzaniu przez nas Twoich danych w celach statystycznych,
jak również domagać się usunięcia Twoich danych z naszej bazy.
W stosunku do danych o zamówieniach przysługuje Ci również prawo do
przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO.
Administrator nie podejmuje decyzji automatycznych w stosunku do Użytkownika oraz dane osobowe Użytkownika nie podlegają profilowaniu.
Reklamacje i odstąpienie od umowy. Jeżeli składasz reklamację lub odstępujesz od
umowy, to przekazujesz nam dane osobowe zawarte w treści reklamacji lub
oświadczeniu o odstąpieniu od umowy, które obejmuję imię i nazwisko, adres
zamieszkania, numer telefonu, adres e-mail, numer rachunku bankowego.Dane
przekazane nam w związku ze złożeniem reklamacji lub odstąpieniem od umowy
wykorzystywane są w celu realizacji procedury reklamacyjnej lub procedury
odstąpienia od umowy (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Dane będą przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji procedury
reklamacyjnej lub procedury odstąpienia. Reklamacje oraz oświadczenia o
odstąpieniu od umowy mogą być ponadto archiwizowane w celach statystycznych.W
przypadku danych zawartych w reklamacjach oraz oświadczeniach o odstąpieniu od
umowy nie masz możliwości sprostowania tych danych. Nie możesz również
sprzeciwić się przetwarzaniu danych oraz domagać się usunięcia danych do czasu
upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Po upływie
terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy możesz jednak sprzeciwić
się przetwarzaniu przez nas Twoich danych w celach statystycznych, jak również
domagać się usunięcia Twoich danych z naszej bazy.
Kontakt e-mailowy. Kontaktując się z nami za pośrednictwem poczty
elektronicznej, w tym również przesyłając zapytanie poprzez formularz
kontaktowy, w sposób naturalny przekazujesz nam swój adres e-mail jako adres
nadawcy wiadomości. Ponadto, w treści wiadomości możesz zawrzeć również inne
dane osobowe.
Twoje dane są w tym przypadku przetwarzane w celu kontaktu z Tobą, a podstawą
przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO, czyli Twoja zgoda wynikające z
zainicjowania z nami kontaktu. Podstawą prawną przetwarzania po zakończeniu
kontaktu jest usprawiedliwiony cel w postaci archiwizacji korespondencji na
potrzeby wewnętrzne (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
Treść korespondencji może podlegać archiwizacji i nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, kiedy zostanie usunięta. Masz prawo do domagania się przedstawienia historii korespondencji, jaką z nami prowadziłeś (jeżeli podlegała archiwizacji), jak również domagać się jej usunięcia, chyba że jej archiwizacja jest uzasadniona z uwagi na nasze nadrzędne interesy, np. obrona przed potencjalnymi roszczeniami z Twojej strony.
Pliki cookies i inne technologie śledzące
Nasza strona, podobnie jak niemal wszystkie inne strony internetowe, wykorzystuje pliki cookies, by zapewnić Ci najlepsze doświadczenia związane z korzystaniem z niej. Brak zmiany ustawień przeglądarki po stronie Czytelnika jest równoznaczny z wyrażeniem zgody na ich użycie.
Cookies to niewielkie informacje tekstowe, przechowywane na Twoim urządzeniu końcowym (np. komputerze, tablecie, smartfonie), które mogą być odczytywane przez nasz system teleinformatyczny (przez Administratora, a także przez systemy należące do innych podmiotów, z których usług korzysta (takich jak Google)). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer. Więcej informacji na temat plików cookies można uzyskać na stronie www.allaboutcookies.org.
Pliki cookies stosowane w serwisie nie przechowują danych osobowych ani innych informacji zebranych od Czytelnika. Serwis wykorzystuje cookie do zidentyfikowania sesji przeglądarki, co umożliwia korzystanie z funkcji serwisu. Korzystanie z technik „cookies” nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych i adresowych Czytelnika ani żadnych informacji poufnych z jego komputera.
Cookies stosowane są do następujących celów: zachowanie bezpieczeństwa usług i zapobiegania oszustwom, ułatwienia wydajności strony, rejestracja wizyt do celów marketingowych i statystycznych, korzystanie z funkcji społecznościowych, wspieranie personalizacji stron internetowych (np. zapisywania ustawień języka). Pliki cookies mogą być również wykorzystywane i zamieszczane przez współpracujących z Administratorem partnerów – podlegają wówczas politykom cookie lub politykom prywatności zamieszczających je podmiotów.
Zakres
oraz cel gromadzenia danych, oraz droga kontaktu i realizacji praw czy
dokonania ustawień zapewniających ochronę prywatności zostały opisane w
polityce prywatności poszczególnych usługodawców.
Zwyczajowo przeglądarka internetowa domyślnie dopuszcza wykorzystywanie cookies
w urządzeniu. Administrator informuje, że można zmienić ustawienia w
przeglądarce internetowej — całkowicie blokować automatyczną obsługę plików
cookies lub żądać powiadomienia o każdorazowym zamieszczeniu cookies w
urządzeniu.
W przypadku stosowania Google Chrome, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=en
W przypadku stosowania Mozilla Firefox, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.mozilla.org/en-US/kb/cookies-information-websites-store-on-your-computer
W przypadku stosowania Safari, instrukcja znajduje się tutaj – https://support.apple.com/kb/ph21411?locale=pl_PL
W przypadku stosowania Microsoft Edge, instrukcja znajduje się tutaj – https://docs.microsoft.com/en-us/microsoft-edge/devtools-guide/debugger/cookies
W przypadku stosowania Internet Explorer, Administrator sugeruje zmianę narzędzia na któreś z powyższych, a ponadto instrukcja znajduje się tutaj – https://support.microsoft.com/en-us/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies
Więcej szczegółów znajdziesz poniżej.
Zgoda na cookies. Podczas pierwszej wizyty na stronie wyświetlana jest Ci informacja na temat stosowania plików cookies wraz z pytaniem o zgodę na wykorzystywanie plików cookies. Dzięki specjalnemu narzędziu masz możliwość zarządzania plikami cookies z poziomu strony. Ponadto, zawsze możesz zmienić ustawienia cookies z poziomu swojej przeglądarki albo w ogóle usunąć pliki cookies. Pamiętaj jednak, że wyłączenie plików cookies może powodować trudności w korzystaniu ze strony, jak również z wielu innych stron internetowych, które stosują cookies.
Cookies można podzielić na cookies własne oraz cookie podmiotów trzecich.
Cookies własne. Cookies własne wykorzystujemy w celu zapewnienia prawidłowego działania strony, w szczególności procesu zamówienia.Cookies podmiotów trzecich. Nasza strona, podobnie jak większość współczesnych stron internetowych, wykorzystuje funkcje zapewniane przez podmioty trzecie, co wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies pochodzących od podmiotów trzecich. Wykorzystanie tego rodzaju plików cookies zostało opisane poniżej.
Analiza i statystyka. Wykorzystujemy cookies do śledzenia statystyk
strony, takich jak liczba osób odwiedzających, rodzaj systemu operacyjnego i
przeglądarki internetowej wykorzystywanej do przeglądania strony, czas spędzony
na stronie, odwiedzone podstrony etc. Korzystamy w tym zakresie z Google
Analytics, co wiąże się z wykorzystaniem plików cookies firmy Google LLC. W
ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików cookies masz możliwość
zadecydowania, czy w ramach usługi Google Analytics będziemy mogli korzystać
również z funkcji marketingowych, czy nie.
Marketing. Korzystamy z narzędzi remarketingowych Google AdWords.
Wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Google LLC dotyczących
usługi Google AdWords. W ramach mechanizmu do zarządzania ustawieniami plików
cookies masz możliwość zadecydowania, czy będziemy mogli w Twoim przypadku
korzystać z Google AdWords, czy nie.
Narzędzia społecznościowe. Na naszej stronie używane są wtyczki i
inne narzędzia społecznościowe udostępnione przez serwisy społecznościowe taki
jak Facebook, Instagram, Google. Zapewniamy możliwość korzystania z funkcji
społecznościowych, takich jak udostępnianie treści w serwisach
społecznościowych oraz subskrypcja profilu społecznościowego. Korzystanie z
tych funkcji wiąże się z wykorzystywaniem plików cookies administratorów
serwisów społecznościowych takich jak Facebook, Instagram.
Wyświetlając
naszą stronę internetową, zawierającą taką wtyczkę, Twoja przeglądarka nawiąże
bezpośrednie połączenie z serwerami administratorów serwisów społecznościowych
(usługodawców). Zawartość wtyczki jest przekazywana przez danego usługodawcę
bezpośrednio do Twojej przeglądarki i integrowana ze stroną. Dzięki tej
integracji usługodawcy otrzymują informację, że Twoja przeglądarka wyświetliła
moją stronę, nawet jeśli nie posiadasz profilu u danego usługodawcy czy nie
jesteś u niego akurat zalogowany. Taka informacja (wraz z Twoim adresem IP)
jest przez Twoją przeglądarkę przesyłana bezpośrednio do serwera danego usługodawcy
(niektóre serwery znajdują się w USA) i tam przechowywana.
Jeśli zalogowałeś się do jednego z serwisów społecznościowych, to usługodawca
ten będzie mógł bezpośrednio przyporządkować wizytę na mojej stronie do Twojego
profilu w danym serwisie społecznościowym.Jeśli użyjesz danej wtyczki, np.
klikając w przycisk „Lubię to” lub „Udostępnij”, to odpowiednia informacja
zostanie również przesłana bezpośrednio na serwer danego usługodawcy i tam
zachowana.Ponadto, informacje te zostaną opublikowane w danym serwisie
społecznościowym i ukażą się osobom dodanym jako Twoje kontakty. Cel i zakres
gromadzenia danych oraz ich dalszego przetwarzania i wykorzystania przez
usługodawców, jak również możliwość kontaktu oraz Twoje prawa w tym zakresie i
możliwość dokonania ustawień zapewniających ochronę Twojej prywatności zostały
opisane w polityce prywatności poszczególnych usługodawców.
• Facebook – https://www.facebook.com/legal/FB_Work_Privacy,
• Instagram – https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content,
• Google – https://policies.google.com/privacy?hl=pl,
Jeśli nie chcesz, aby serwisy społecznościowe przyporządkowywały dane zebrane w trakcie odwiedzin na naszej stronie internetowej bezpośrednio Twojemu profilowi w danym serwisie, to przed wizytą na naszej stronie musisz się wylogować z tego serwisu. Możesz również całkowicie uniemożliwić załadowanie na stronie wtyczek stosując odpowiednie rozszerzenia dla Twojej przeglądarki, np. blokowanie skryptów.
Logi serwera
Korzystanie ze strony wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, na którym przechowywana jest strona. Każde zapytanie skierowane do serwera zapisywane jest w logach serwera.
Logi obejmują m.in. Twój adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym z jakiego korzystasz. Logi zapisywane i przechowywane są na serwerze.
Dane zapisane w logach serwera nie są kojarzone z konkretnymi osobami korzystającymi ze strony i nie są wykorzystywane przez nas w celu Twojej identyfikacji.
Logi serwera stanowią wyłącznie materiał pomocniczy służący do administrowania stroną, a ich zawartość nie jest ujawniana nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem.
Zmiany Polityki Prywatności
Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana. Aktualna wersja Polityki została przyjęta i obowiązuje od 01.11.2021 r.
Polityka prywatności dotycząca kontaktów indywidualnych
Niniejszym
informujemy Pana / Panią, że przetwarzamy Pana / Pani dane osobowe przekazywane
nam w związku z kontaktem e-mailowym lub telefonicznym.
Dane te są przekazywane nam poprzez wysłanie do nas wiadomości e-mail, w tym
również za pośrednictwem formularza kontaktowego, pozostawienia prośby o
kontakt telefoniczny czy też skierowania zapytania za pośrednictwem
jakiegokolwiek innego kanału komunikacji.
Dane te są przetwarzane w celu kontaktu zwrotnego, ewentualnej archiwizacji
korespondencji. Szczegóły znajdują się poniżej.
Administrator danych osobowych
Administratorem Pana / Pani danych osobowych jest PORADNIA DIETETYCZNA MACIEJ BOŃKOWSKI, ul. Markiewicza 34A/5 72-600 ŚwinoujścieNIP 9860147440REGON321439470.email: bonkowski.md@gmail.comtel: 505959728
Cele i podstawy przetwarzania
Dane przetwarzane są w następujących celach:
• odpowiedź zwrotna na otrzymane zapytanie e-mailowe lub kontakt telefoniczny w
związku z prośbą o taki kontakt skierowaną do nas – podstawą prawną
przetwarzania danych jest Pana / Pani zgoda wynikająca z zainicjowania z nami
kontaktu (art. 6 ust. 1 lit. a RODO),
• archiwizacja korespondencji przychodzącej i wychodzącej na wypadek potrzeby
wykazania jej przebiegu, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6
ust. 1 lit. f RODO),
• jeżeli nasz kontakt doprowadzi do nawiązania współpracy, dane będą następnie
przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy (jeżeli do tego dojdzie,
obowiązek informacyjny zostanie zrealizowany odrębnie na potrzeby dalszej
współpracy).
Odbiorcy danych
Pana / Pani dane osobowe możemy udostępniać naszym podwykonawcom, czyli
podmiotom, z których usług korzystamy przy przetwarzaniu danych osobowych:
• Hostovita sp. z o.o., ul. Grunwaldzka 40, 35-203 Rzeszów – w celu
przechowywania danych na serwerze skrzynki pocztowej.
• Google LLC, 1600 AmphitheatreParkway, MountainView, CA 94043, USA – w celu
korzystania z poczty Gmail
Okres przechowywania danych
Pana / Pani dane będą przetwarzane do czasu zakończenia komunikacji z nami. Po tym okresie mogą zostać usunięte, ale mogę również podlegać archiwizacji, jeżeli uznamy, że przebieg komunikacji uzasadnia takową archiwizację, np. z uwagi na wypadek potrzeby wykazania tego przebiegu w przyszłości. W tym zakresie nie jesteśmy w stanie określić jednoznacznego terminu usunięcia danych (treści wiadomości e-mail lub sms). Jeżeli nasz kontakt doprowadzi do nawiązania współpracy, dane będą następnie przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy (jeżeli do tego dojdzie, obowiązek informacyjny zostanie zrealizowany odrębnie na potrzeby dalszej współpracy).
Uprawnienia związane z przetwarzaniem
W związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługują Panu / Pani następujące uprawnienia:
• prawo
dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
• prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych,
• prawo do usunięcia danych (jeżeli Pana / Pani zdaniem nie ma podstaw, abyśmy
przetwarzali Pana / Pani dane, może Pan / Pani żądać, abyśmy je usunęli),
• prawo do ograniczenia przetwarzania danych (może Pan / Pani żądać, abyśmy
ograniczyli przetwarzanie danych wyłącznie do ich przechowywania lub
wykonywania uzgodnionych z Panem / Panią działań, jeżeli mamy nieprawidłowe dane
lub przetwarzamy je bezpodstawnie),
• prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (ma Pan / Pani prawo
do sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie prawnie uzasadnionego
interesu; powinien Pan / Pani wskazać nam Pana / Pani szczególną sytuację,
która Pana / Pani zdaniem uzasadnia zaprzestanie przez nas przetwarzania
objętego sprzeciwem. Przestaniemy przetwarzać Pana / Pani dane w tych celach,
chyba że wykażemy, że podstawy przetwarzania przez nas danych są nadrzędne
wobec Pana / Pani praw lub też, że Pana / Pani dane są nam niezbędne do
ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń),
• prawo do przenoszenia danych (ma Pan / Pani prawo otrzymać od nas w
ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu
maszynowego dane osobowe, które Pan / Pani nam dostarczył na podstawie umowy
lub Pana / Pani zgody. Może nam Pan / Pani zlecić przesłanie tych danych
bezpośrednio innemu podmiotowi),
• prawo wniesienia skargi od organu nadzorczego (jeżeli stwierdzi Pan / Pani,
że przetwarzamy dane niezgodnie z prawem, może Pan / Pani złożyć w tej sprawie
skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub innego właściwego organu
nadzorczego).
W celu wykonania swoich praw prosimy skierować swoje żądanie pod adres e-mail bonkowski.md@gmail.coml Proszę pamiętać, że przed realizacją Pana / Pani
uprawnień będziemy musieli odpowiednio Pana / Panią zidentyfikować.
Informacja o wymogu / dobrowolności podany danych
Podanie przez Pana / Panią danych jest warunkiem nawiązania z nami kontaktu.